TRENING KOBIET A TRENING SIŁOWY

Większość kobiet mówiąc o idealnej sylwetce wskazuje na osoby z okładek magazynów fitness. Nieprzesadnie umięśnione i jednocześnie wyrzeźbione, czyli pozbawione tłuszczu, ciało to cel niemal każdej z pań, która dba o swoją figurę oraz zdrowie.

Jak ustawa przewiduje na przełomie maja i czerwca fitness kluby będą przeżywały prawdziwe oblężenie spowodowane czwartym etapem odmrażania gospodarki. Z początkiem czerwca zagęszczenie osób trenujących w pocie czoła będzie przekraczały możliwości danego miejsca (jedynym ograniczeniem będzie ustawowa ilość osób na m2). Jakiego sprzętu treningowego będzie brakowało w tym okresie? Przychodząc do fitness klubu, tak samo jak to bywa co roku z początkiem stycznia zawsze zobaczysz tę samą sytuację… brak wolnych bieżni, rowerków stacjonarnych i innych maszyn przeznaczonych do treningu aerobowego. Czy tego typu aktywność fizyczna pomoże zrealizować marzenia o idealnej sylwetce?

Wraz z nadejście pierwszych dni wiosny i zniesieniem zakazu wychodzenia z domu parki i inne miejskie tereny zielone zaczynają przypominać trasę maratonu. Jeśli celem jest zdobycie kondycji wytrzymałości jest to uzasadnione, ale czy aby na pewno jest to dobry pomysł na wyrzeźbienie sylwetki? W ostatnich latach można zauważyć jeszcze jedną tendencje związaną z chęcią zadbania o wygląd, obserwowaną głównie u pań. Jest to ogromny wzrost popularność różnorodnych ćwiczeń aerobikowych wykonywanych w ramach zajęć grupowych lub w czasach pandemii przed telewizorem wraz z prowadzącą program trenerką fitness. To świetnie, że w czasach bez siłowni coraz więcej osób trenuje bez wymówek, aby wzmocnić zdrowie i wyrzeźbić ciało, jednak czy ta aktywność fizyczna będzie właściwym sposobem do osiągnięcia celu po powrocie na siłownie?

Praktycznie każdy, kto wprowadzi w swoje życie treningi cardio szybko zauważy pozytywne zmiany w swoim wyglądzie. Zachwycony pierwszymi efektami jeszcze bardziej  będzie inwestował w ćwiczenia aerobowe. Jednak z czasem ich skuteczność spada. Nierzadko zdarza się, że ktoś codziennie wykonuje po kilka godzin treningów cardio, ale nie widać żadnych postępów. Co więcej, z czasem zaczyna wyglądać coraz gorzej! Ciało robi się coraz bardziej miękkie i obwisłe. Widzisz sam, że jeśli chcesz wypracować idealne ciało treningi cardio nie są najlepszym pomysłem. Co w takim razie robić? Doskonałym rozwiązaniem jest trening siłowy! Dla osób które marzą nie tylko o szczupłej, ale także nieco umięśnionej sylwetce jest on wręcz konieczny. Aktywność fizyczna o skrajnie wysokiej intensywności bezpośrednio praktycznie w ogóle nie spala tłuszczu. Jest jednak dla organizmu na tyle dużym stresem, że zaczyna on bronić się odpowiadając rozwojem tkanki mięśniowej. Jest to rodzaj adaptacji do wysiłku, jednak w przeciwieństwie do treningu cardio tym razem niesie on dla nas same korzyści. Wzrost masy mięśniowej to nie tylko kształtne i twarde ciało, ale również zwiększenie tempa metabolizmu, co z kolei przekłada się na większe spaleni tłuszczu podczas codziennych czynności.

O tym jak prawidłowo ułożyć sobie trening siłowy podczas diety redukcyjnej możesz przeczytać poniżej – zamieszczam jedynie główne zasady tworzenia takiego planu. Po pierwsze, dobry trening siłowy musi być zbudowany przede wszystkim z podstawowych ruchów – tzw. ćwiczeń złożonych. Po drugie, każdą partię mięśniową powinno się trenować 2-3 razy w tygodniu. Po trzecie, prawidłowo ułożony trening siłowy ukierunkowany na wzrost (utrzymanie) mięśni musi wiązać się z najbardziej anabolicznym zakresem powtórzeń (5-12 powtórzeń w serii właściwej). Po czwarte, właściwie zaplanowany trening siłowy powinien zakładać cotygodniową progresję ciężaru. Po piąte, w każdym ćwiczeniu należy zachowywać doskonałą technikę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X