TOPOWA DYCHA – TRENING SIŁOWY

Profesjonalne podejście do treningu siłowego – bo właśnie w treningu siłowym krok tylko dzieli sukces od porażki, optymalne obciążenia od przeciążenia. Ten praktyczny wpis skierowany do wszystkich tych, którzy chcą poświęcić czas i energię na to, by konsekwentnie dbać o figurę, postawę, zdrowie i sprawność.

Dostosowany do indywidualnych możliwości trening siłowy można polecić każdemu w każdym okresie życia – od młodości do bardzo późnego wieku. Bo trening siłowy jest ważnym czynnikiem poprawiającym sprawność i jakość życia. Dzięki niemu mamy też atrakcyjną figurę. Mamy wysokie wymagania w stosunku do naszego ciała, sylwetki i kondycji. Szukamy najbardziej efektywnych ćwiczeń i przykładamy dużą wagę do optymalnej jakości treningu. W tym artykule zawartych jest dziesięć największych korzyści z treningu siłowego. Dzięki nim można osiągnąć założone cele treningowe szybko i bez niepożądanych skutków ubocznych.

  1. Zwiększenie siły mięśni

Trening poprawia współpracę mięśni. Wraz ze wzrostem intensywności  mięśnie uczą się angażować coraz więcej włókien. Widoczne staje się ujędrnienie tkanki i przede wszystkim przyrost masy mięśniowej.

  1. Zwiększona przemiana materii

Im więcej mięśni, tym więcej „pieców”, w których spalana jest energia. Zużycie kalorii zwiększa się więc wyraźnie z każdym dodatkowym kilogramem masy mięśniowej. Osobom wytrenowanym łatwiej jest kontrolować wagę ciała.

  1. Mięśnie poprawiają postawę

Zwiotczałe mięśnie sprawiają, że całe ciało wygląda nieestetycznie – symetrycznie rozwinięty gorset mięśniowy zapewnia atrakcyjną figurę.

  1. Profilaktyka kontuzji

Dobrze rozwinięte mięśnie okrywają ciało jak pancerz. Chronią je przed uderzeniami i upadkiem. Plecy i duże stawy są chronione dodatkowo dzięki temu, że mięśnie umożliwiają harmonijny ruch stawów i przeciwdziałają przeciążeniom.

  1. Zapobieganie starzeniu

Po 30 roku życia bez treningu siłowego stopniowo zaczyna ubywać masy mięśniowej. Ubytek ten nie jest związany bezpośrednio z wiekiem, ale przede wszystkim z brakiem treningu. Dlatego wytrenowane starsze osoby mogą mieć lepszą kondycję i być silniejsze niż niedotrenowane młodsze.

  1. Stabilne kości

Osteoporoza, a więc niewystarczająca wytrzymałości albo ubytek masy kostnej, staje się coraz poważniejszą chorobą cywilizacyjną, nie tylko kobiet, ale również mężczyzn. Aktualne badania wykazują, że ruch jest decydującym czynnikiem, jeśli chodzi o budowę i utrzymanie substancji kostnej.

  1. Pozytywny efekt w cukrzycy

Dzięki treningowi siłowemu można poprawić wrażliwość na insulinę. To podstawowy warunek uregulowanego zużytkowania cukru we krwi i ważny czynnik w walce z choroba przemiany materii – cukrzycą.

  1. Lepsza kontrola ciała

Intensywna praca z własnym ciałem uczy też kontroli nad nim. Trening siłowy daje nam szansę rozpoznać sygnały wysyłane przez ciało i odpowiednio na nie reagować. Ma to znaczenie przede wszystkim przy ocenie obciążeń i kontroli ruchu.

  1. Plusy dla „sercowców”

Dzięki zwiększeniu maksymalnej siły łatwiej przychodzi uporanie się z codziennymi i sportowymi obciążeniami. Dla „sercowców” jest to o tyle istotne, że – dobrze wytrenowani – później docierają do granic obciążenia. Ten bufor jest ważnym czynnikiem chroniącym przed przeciążeniem układu krążenia.

  1. Ogólna sprawność

Ten, kto ma za sobą choćby jeden dobry trening siłowy, doskonale zna to uczucie; całe ciało jest dobrze ukrwione i zrelaksowane. Budzi się uczucie przyjemnego spełnienia. Figura staje się atrakcyjniejsza, chód bardziej sprężysty. Im systematyczniej trenujemy, tym bardziej długotrwały jest ów, początkowo odczuwany przez krótki czas, skutek treningu. Już wkrótce trudno nam się będzie bez niego obyć!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X